Projektjeink
Komlói fejlesztések
Uzsgyik, korszerűsített Bzmotok Komlón?
Részletek hamarosan....
Mecsek napijegy
Kiemelt projekt
Hogy mi is lenne ez a Mecsek napijegy? Számos helyen az országban, például a Balatonnál, a Bakonyban, illetve a Dunakanyarban van regionális napijegy, ami az adott napon vasút és esetenként buszon (Bakony) korlátlan utazási lehetőséget biztosít azok számára, akik ezt a jegyet megvásárolták. Egy ilyen csodálatos megyében, mint Baranya, miért ne lehetne ilyen? Hisz számtalan látnivaló van, mind a vasút, mind a közút mellett. Csapatunk szerint ebben rejlik potenciál, mivel ezzel talán még több turistát, utazót, pihenni vágyót lehetne régiónkba csábítani. Ami mindenki számára egyértelmű előnyt jelentene, mind a közlekedési vállalatok, mind a települések, mind az emberek számára!
A Technológiai- és Ipari Minisztérium üdvözölte a kezdeményezést, Móring József Attila kormánybiztos úrhoz hasonlóan.
Időközben sajnos a minisztérium megszűnt, de kezdeményezésünket benyújtottuk, az új Építési és Közlekedési Minisztériumba, ahol remélhetőleg hamarosan be is mutatkozhatunk.
Pécsváradi hajtánynap...
Állandó projekt
Célunk, hogy 2023-ig megszervezésre kerülhessen az országban egyedülálló módon, egy nagyvasúti hajtánynap Pécsvárad és Dombay-tó közötti 2 km hosszúságú szakaszon, a 2009-ben bezárt 64-es számú Pécs - Pécsvárad vasútvonalon. Ezért is szervezünk rendszeres pályatisztítási munkálatokat erre a vonalszakaszra, a MÁV-val együttműködésben. Együtt sikerülhet! Amennyiben csatlakoznátok PFT csapatunkhoz, abban az esetben írjatok e-mailt a(z) info.pannonvasut@freemail.hu e-mail címre.
Hamarosan erről is több szó esik majd...
Referenciák...
Ormánsági vasút
Állandó projekt
A(z) Pannonvasút egyik, ha nem legfőbb távlati célja, hogy egy szakképzett és lelkes csapattal lobbizzon sikeresen azért, hogy a 62-es számú 2007-ben bezárt vasútvonal Sellye és Vajszló közötti szakaszán a jövőben újra közlekedhessen menetrend szerinti személyszállító vonat.
"Tizenöt éve, hogy elment az utolsó menetrend szerinti személyvonat a vonalon. Szívszorító látni, hogy egy ilyen értéket elvettek: egy munkaeszközt, a mindennapi élet szerves részét, az ország második leghátrányosabb helyzetű régiójának vasúti közlekedését" - fogalmazott Szarvas-Hierholcz Márk, a Baranyai Vicinálisokért Egyesület korábbi alelnöke, a Pannonvasút alapító elnöke.